Ostatní

Řidiči budou platit daň za ujeté kilometry. Nebudou mít žádnou možnost, jak se tomu vyhnout

Řidiči budou platit daň za ujeté kilometry. Nebudou mít žádnou možnost, jak se tomu vyhnout

Stav českých i zahraničních silnic a dálnic je katastrofický, takže není žádný div, že státy hledají cesty, jak získat peníze potřebné k jejich opravám, které patří mezi velmi nákladné záležitostí. Už za jízdu po dálnicích platí řidiči poměrně dost peněz a ceny dálničních známek neustále narůstají. Konkrétně v americkém státě Massachusetts přišli tamní zákonodárci s nápadem, který ovšem rozčílil mnoho řidičů. O co konkrétně se jedná?

Řeší se stav silnic i emise

Zatímco někde se řeší spíše stavy silnic a dálnic, jinde jsou to zase emise¸ které dělají zákonodárcům vrásky. To, že více než 1/3 našich silnic a dálnic je v katastrofálním stavu, je až alarmující. Jak se ale zdá, tento problém u nás nemá řešení a pohybujeme se v jakémsi začarovaném kruhu. To v Americe řeší spíše nadměrnou produkci emisí, a právě z toho důvodu vymysleli zdánlivě účinný plán, který se ovšem setkal s negativním reakcemi.

Silnice a dálnice jsou nejen v České republice v katastrofálním stavu. Foto: Unsplash.com

Návrh na vyšší daň u některých řidičů

Američtí zákonodárce vymysleli, že by bylo vhodné, aby ti řidiči, kteří najezdí více kilometrů platili více peněz než ti, kteří nejezdí tak často. Konkrétně se jedná o návrh legislativy Zákona o svobodě pohybu. Cílem této snahy je dosažení nulových emisí do roku 2050 a omezení závislosti lidí na osobních vozidlech. I když se prozatím jedná o pouhý návrh, strhla se poměrně velká mela a řidičům se tento návrh logicky nelíbí.

V Americe přišli s návrhem, aby řidiči, kteří toho najezdí více, platili vyšší daně. Foto: Unsplash.com

Placení daně za benzín v Americe

Není žádný div, že tento nápad se u řidičů nesetkal s úspěchem. V současné době totiž Američané už platí daň za benzín, a to konkrétně cca 1,12 USD za každých 10 litrů benzínů, což je přibližně 25 korun. Zákonodárci si od svého návrhu slibují především to, že by lidé mohli začít méně jezdit auty, a tedy produkovat méně emisí. Mají představu, že řidiči vymění osobní auta za jízdní kola nebo budou chodit více pěšky.

Čtěte také
Cílem návrhu amerických zákonodárců je snížení emisí. Foto: Unsplash.com

Co na to největší kritik tohoto návrhu

Snad největším kritikem tohoto absurdního návrhu je výkonný ředitel Massachusettské fiskální aliance, který v tomto kroku spatřuje především kontrolu a omezení dopravy. Zatím probíhají různá slyšení i analýzy a sdělují se připomínky, takže je možné, že se nakonec tento návrh vůbec neujme a vše bude tak, jako tomu bylo doposud.

Zdroje:

Petra Velíková – Autorský text

Čtěte také

https://udalosti247.cz/spotrebitel/dan-za-ujete-km-usa/, https://www.garaz.cz/clanek/novinky-prvni-stat-zavedl-dan-na-ujety-kilometr-elektromobilu-a-plug-in-hybridu-dohani-tim-spotrebni-dan-z-pohonnych-hmot-21011752, https://www.garaz.cz/clanek/novinky-prvni-stat-zavedl-dan-na-ujety-kilometr-elektromobilu-a-plug-in-hybridu-dohani-tim-spotrebni-dan-z-pohonnych-hmot-21011752, https://www.auto.cz/omezeni-svobody-pohybu-kvuli-emisim-kontroverzni-dan-neusetri-nikoho-157484

2 comments

  1. Na co jsme si automobily zakoupili? Abychom šetřili čas a měli pohodlí nebo proto, abysme se na ně dívali v garáži. ?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *