Návštěva supermarketu nebo hypermarketu sice může vypadat jako ta největší banalita pod sluncem, ve skutečnosti ale skrývá dostatek příležitostí pro konflikty. Třeba ty mezi zákazníky a personálem. Jaké bývají jejich příčiny?
Co byste v obchodě dělat neměli
Přijdete-li do prodejny některého z obchodních řetězců, měli byste se vyvarovat určitých věcí. Pokud je budete dělat, riskujete, že se dostanete se zaměstnanci do sporu. Každého z nás, kdo do obchodu alespoň jednou za čas vyrazí, jistě napadne celá řada potenciálních zdrojů konfliktních situací.
Jedním z klasických „startovacích výstřelů“ pro hádku je situaci, kdy si zákazníci berou zboží přímo z palet. Na těch je ale naskládáno zboží, které je určeno teprve k rozmístění do regálů. Zdá se to jako zbytečnost, vyčítat lidem, kteří si vezmou zboží rovnou z palety, ale racionální základ to má.
Jde o to, že zboží na paletách není zabezpečeno proti pádu a hrozí riziko, že se paleta, resp. její obsah, na zákazníka zřítí. V takovém případě by ležela zodpovědnost na řetězci a není proto divu, že se jim braní zboží z palet příliš nelíbí. Pokud se navíc jedná třeba o sklenice s okurkami, taková neopatrná manipulace může mít za následek jejich rozbití a velkou škodu.

Co dalšího personálu prodejen vadí?
Práce v obchodě není nic snadného a není divu, že po dlouhé směně už zaměstnancům může vadit i maličkost. Jako v každé jiné profesi, kde se pracuje se zákazníky, by sice měli zaměstnanci umět udržet nervy na uzdě, ale pokud někdo prohrabuje pečivo holýma rukama nebo si rozmyslí nákup nějakého výrobku a vyndá jej z košíku někde úplně jinde, než kde ho v regálu vzal, konflikt je na světě. A přiznejme si, že zvláště pokud jde o zboží chlazené, mají na naštvanost plné právo. V takovém případě může toto zákaznické chování produkt zcela znehodnotit.
Zdrojem problémů bývá samozřejmě i neslušnost zákazníků, kteří se k personálu občas chovají opravdu nepěkně. Takoví zákazníci se potom mohou jen těžko divit, že jim jejich hrubiánství někdo vrátí.
Zdroje: https://www.kupi.cz/magazin/clanek/18208-co-nedelat-v-obchode, https://medium.seznam.cz/clanek/m-v-stranska-tezka-prace-v-supermarketu-delame-si-to-sami-a-nejen-v-obchode-118449, https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/prodavacky-promluvily-projdete-si-veci-ktere-jim-v-obchode-n/r~9be6a4aede7b11e7adc2ac1f6b220ee8/v~sl:80219a5f7dc000d5321ff5375c15b5a7, https://udalosti247.cz/spotrebitel/zamestnanci-obchodnich-retezcu-vam-vynadaji/

Jsem zákazník, nejsem zaměstnanec, ale co mi vadí v obchodech nejvíce?
Určitě konzumace potravin ještě v prodejně, nevracení zboží tam, kde ho zákazník vzal, nikoho to nezabije, přehrabování se ve zboží jak v pytli s bramborama. Odhází všechno z vrchu a vezme to nejspodnější, i když je to úplně stejné. Bordel co nechají lidi ve vozících a vůbec jim to není blbý. S rozmachem všech elektro nesmyslů, když někdo po prodejně na tom jezdí. Už jsem zažil, že tam důchodce najel rovnou i s tříkolkou, ani kasou skoro nemohl projet. Zákaznické karty. Samoobslužné pokladny. Jedině selfcare, ten má smysl. A neskutečný bordel na prodejním place.
„..nebo si rozmyslí nákup nějakého výrobku a vyndá jej z košíku někde úplně jinde, než kde ho v regálu vzal..“ Ano, tohle mě štve, ale v obrácené garde. Jdu pro zboží na jistotu a ejhle, všechny regály jinak rozházené, co bylo vlevo, je vpravo a pod. Chodím hledám a teď nevím, jestli jsem jenom slepý a nebo zboží opravdu není. Můžete se vy…kašlat na ty stupidní stěhovací akce?
Marketinkový tah.
do obchodních domů moc nechdím tak 1-2x za rok sleduji to kolem sebe a třeba v Kauflandu jsem viděla jen 1 osobu co se věnovala dodávání zboží jinak personál nikde nebyl jen za pultem 2 prodavačky 1-maso 2há uzeniny a sýry to se rovná 3 lidé na celý obchod mimo pokladních
Zákazník si bere zboží z palet?Co tam ta paleta tedy dělá,takhle jsou uličky úzké a když tam pracovník naveze ještě palety tak je to sotva na nákupní košík.A další věc co mně jako zákazníkovi vadí,v Penny marketu u samoobslužné pokladny jsem se obsloužil a zaplatil a po projití turniketem který podotýkám nepískal,mně zastaví ochranka že mi to musí zkontrolovat,jestli tam náhodou nemám něco navíc.Takovéhle chování mně jako zákazníka tedy rozhodně uráží a radši tedy čekám na normální pokladně,nemám jinou možnost.
Taková vajíčka v akci se navezou k regálu na paletách a normálně se z nich berou. Totéž s mlékem.
Podle mne je nejšílenější placení zboží v PENNY … U pokladny minimum místa na již namarkované zboží, pokladní je rychlejší, než nakupující a zboží se hromadí na minimálním prostoru a tudíž si zákazník připadá jako obtěžující hmyz… Když jsem se zeptala pokladní, proč nesleduje i kupujícího, který nestíhá , odpověděla, že jsou za rychlost odbavení na pokladně hodnoceny a tudíž si nemohou dovolit zpomalit…. Smutné
ahoj musím jen souhlasit , hovořil jsem se známou prodavačka prostě to dělají naschvál baví se tím, já na oplátku naschval nespěchám ať počkají doporucuji!!!dokonce jsem jim vypadal za jednu postiženou paní.bylo zákazník nás pan .ale slušně!!! pořád píšou prihlouple články co vadí obchodům jak se chovat, ale pište spis co vadí zákazníkům je toho hodně. jiné ceny u zboží a jiné na pokladně ,předražené zbozi, arogance prodavacek, nejhorší peny Žamberk,salámy ve vaku smrdí ohnilá zelenina, špinavý koše, zboží na prodejně že se neprojde umyslne pasti na zakazniky atd……….
z.n.
Prosím toho, kdo schvaluje komentáře, aby mi na mail sdělil, co je na níže uvedeném textu špatně, proč ho nepovolil. Nebo se uveřejňují pouze komentáře souhlasné s článkem? Předem díky.
Co se zase nelíbí zákazníkům? No tak třeba právě to to přehrabávání pečiva rukama bez rukavic, tentokrát ze strany personálu. Stalo se u nás v Bille, že prodavačka skládala nějaké prázdné krabice a pak přímo od těch krabic šla vyhrabat rohlíky, aby na ně zákaznící dosáhli. Tady totiž mají na rohlíky takový plochý pultík s plexisklovou stříškou, ovšem asi ve výši prsou. Vypadá to jako velké krmítko pro ptáky. Jenže nějakého chytráka napadlo srazit dva tyto pultíky k sobě delší stranou, takže na pečivo u těch sražených stran prostě nelze standardně dosáhnout a člověk se musí ohnout a vlézt půlkou těla pod tu stříšku, aby si rohlíky vyhrabal. Tehdy to udělala prodavačka, špinavýma rukama bez rukavic, které zřejmě v rámci zlepšování nákupních standardů Billa zrušila.
Taky jsem měl doma prodavačku, než si zničila zdraví. Takže se v obchodě snažím chovat slušně. Na prodavačky se usmívám a hezky pozdravím. Mě to nic neudělá a ony pak mají třeba lepší zbytek směny.
Souhlasím. Já se ještě snažím prohodit nějaký ten vtípek, a často odcházím od pokladny se smějící se nebo alespoň usmívající se prodavačkou.
Zboží brát z palet, OK, to by se nemělo. potíž je ale v tom, že ne vždy personál zboží doplní do regálu a zákazníkovi nic jiného nezbývá. Mě jako zákazníkovi např. hodně vadí, že personál vůbec nerozumí zboží (pokud tam tedy neběháte půl hodiny po ploše a nehledáte někoho kdo by poradit měl umět), které prodává a tedy není schopen poradit. Vysloveně mě ale dokáže vytočit, když narazím na plesnivé a shnilé zboží, upozorním na to prodavačku a požádám jí, aby to poškozené a i zdravotně závadné zboží vyřadila. Za půl hodiny cestou zpátky hodím okem k předmětnému produktu a on tam vesele číhá na dalšího hňupa, který tu hnilobu nebo bílý kožíšek přehlédne. Takže v první řade by měl své povinnosti plnit prodejce a pak může vžadovat slušnost od zákazníka.
chytrej jak rádio….
tak přesně o vás je ten článek, už jak tam chodíte půl hodiny a schválně hledáte chyby ať se můžete s personálem pohadat…..
Ano máte pravdu měl by volat hygienu.
Co se zase nelíbí zákazníkům? No tak třeba právě to to přehrabávání pečiva rukama bez rukavic, tentokrát ze strany personálu. Stalo se u nás v Bille, že prodavačka skládala nějaké prázdné krabice a pak přímo od těch krabic šla vyhrabat rohlíky, aby na ně zákaznící dosáhli. Tady totiž mají na rohlíky takový plochý pultík s plexisklovou stříškou, ovšem asi ve výši prsou. Vypadá to jako velké krmítko pro ptáky. Jenže nějakého chytráka napadlo srazit dva tyto pultíky k sobě delší stranou, takže na pečivo u těch sražených stran prostě nelze standardně dosáhnout a člověk se musí ohnout a vlézt půlkou těla pod tu stříšku, aby si rohlíky vyhrabal. Tehdy to udělala prodavačka, špinavýma rukama bez rukavic, které zřejmě v rámci zlepšování nákupních standardů Billa zrušila.
Platí,ale slušnost taky.Nechat prázdný košík před vchodem a odejít.Odpadky házet po zemi, nebo nechávat v košíku atd.taky není normální chování.
Kdysi jsem pracovala krátce v obchodě – od té doby rovnám košíky, vozíky a vracím zboží do správných regálu (to.které tam nastrkají zákazníci, ne já).
Jo,jo….někdy je to na přesdržku….
Náš zákazník náš pán v Česku neplatí?
Jenže není zákazník jako zákazník.
Pokud je zákazník slušný, pak ano. Ovšem jinak také platí „Na hrubý pytel hrubá záplata“!
Pokud se chovají zákazníci jako prasata tak ne !!!!!
Ovšem oboustranně.