Program samoobslužné opravy společnosti Apple spočívá v opravě jejích produktů vlastními silami. Jak přesně tato služba funguje?
Jak společnost sama na svých stránkách uvádí, služba „samoobslužná oprava“ je určena pro jednotlivce se znalostmi a zkušenostmi ohledně oprav elektronických zařízení.
- Tip: Samoobslužná oprava se vyplatí, hlavně pokud patříte mezi velmi zručné a vaše zařízení je mimo záruční lhůtu.
Co je program samoobslužné opravy společnosti Apple?
Program samoobslužné opravy (v originále Self Service Repair program) umožňuje uživatelům opravovat vlastní zařízení pomocí oficiálních nástrojů a dílů od společnosti Apple. Díky specializovaným návodům na opravu se můžete pokusit vyřešit technické problémy se zařízeními společnosti Apple (iPhone, MacBook atd.) v domácích podmínkách.
Která zařízení Apple si můžete opravit?
Samoobslužná oprava Apple momentálně podporuje opravu 35 produktů, včetně nejnovějších modelů.
- iPhone 12,
- iPhone 13,
- iPhone 14,
- iPhone 15,
- iPhone SE (2022).
- MacBook Air M1 (2020),
- MacBook Air (2022),
- MacBook Air (2023),
- MacBook Pro M1 (2020),
- MacBook Pro M1 (2021),
- MacBook Pro M2 (2022),
- MacBook Pro M3 (2023),
- 24palcový iMac (2021),
- 24palcový iMac (2023),
- Mac mini (2020),
- Mac mini (2023),
- Mac Studio (2022),
- Mac Studio (2023),
- Mac Pro (2023).
Ztrácí se opravou v domácnosti záruka?
Vlastní oprava zařízení Apple nezpůsobuje ztrátu záruky, pokud ho nepoškodíte. V případě, že si svými schopnostmi nejste jisti nebo je oprava opravdu složitá, rozhodně využijte záruky.
Jak funguje samoobslužná oprava?
- Přečtěte si servisní příručku ke svému zařízení a seznamte se s postupy a díly potřebnými k provedení opravy. V případě, že budete chtít zakoupit originální díly a nástroje Apple, budete potřebovat ID servisní příručky, které najdete v jejím úvodu.
- Objednejte si díly a nástroje pro opravu v obchodě pro samoobslužnou opravu. K nákupu originálních dílů Apple je vyžadováno sériové číslo vašeho produktu nebo IMEI.
- Po obdržení dílů proveďte opravu dle pokynů v servisní příručce daného zařízení. V příručce také najdete informace, zda je nutné na závěr provést konfiguraci přístroje či zahájit proces kontaktování týmu podpory.
- Po opravě je možné vrátit použité nástroje nebo poškozené díly společnosti Apple, aby je bylo možné repasovat či recyklovat. U některých typů oprav navíc získáte kredit, který můžete dále využít k nákupu dalších nástrojů či náhradních dílů.