Umíme poradit

Návody pro každý den | Umíme poradit

Ostatní

Jak funguje služba „samoobslužná oprava“ společnosti Apple?

Jak funguje služba „samoobslužná oprava“ společnosti Apple?

Program samoobslužné opravy společnosti Apple spočívá v opravě jejích produktů vlastními silami. Jak přesně tato služba funguje?

Jak společnost sama na svých stránkách uvádí, služba „samoobslužná oprava“ je určena pro jednotlivce se znalostmi a zkušenostmi ohledně oprav elektronických zařízení.

  • Tip: Samoobslužná oprava se vyplatí, hlavně pokud patříte mezi velmi zručné a vaše zařízení je mimo záruční lhůtu.

Co je program samoobslužné opravy společnosti Apple?

Program samoobslužné opravy (v originále Self Service Repair program) umožňuje uživatelům opravovat vlastní zařízení pomocí oficiálních nástrojů a dílů od společnosti Apple. Díky specializovaným návodům na opravu se můžete pokusit vyřešit technické problémy se zařízeními společnosti Apple (iPhone, MacBook atd.) v domácích podmínkách.

Která zařízení Apple si můžete opravit?

Samoobslužná oprava Apple momentálně podporuje opravu 35 produktů, včetně nejnovějších modelů.

Oprava iPhonů:

  • iPhone 12,
  • iPhone 13,
  • iPhone 14,
  • iPhone 15,
  • iPhone SE (2022).

Oprava Maců:

  • MacBook Air M1 (2020),
  • MacBook Air (2022),
  • MacBook Air (2023),
  • MacBook Pro M1 (2020),
  • MacBook Pro M1 (2021),
  • MacBook Pro M2 (2022),
  • MacBook Pro M3 (2023),
  • 24palcový iMac (2021),
  • 24palcový iMac (2023),
  • Mac mini (2020),
  • Mac mini (2023),
  • Mac Studio (2022),
  • Mac Studio (2023),
  • Mac Pro (2023).

Ztrácí se opravou v domácnosti záruka?

Vlastní oprava zařízení Apple nezpůsobuje ztrátu záruky, pokud ho nepoškodíte. V případě, že si svými schopnostmi nejste jisti nebo je oprava opravdu složitá, rozhodně využijte záruky.

Jak funguje samoobslužná oprava?

  1. Přečtěte si servisní příručku ke svému zařízení a seznamte se s postupy a díly potřebnými k provedení opravy. V případě, že budete chtít zakoupit originální díly a nástroje Apple, budete potřebovat ID servisní příručky, které najdete v jejím úvodu.
  1. Objednejte si díly a nástroje pro opravu v obchodě pro samoobslužnou opravu. K nákupu originálních dílů Apple je vyžadováno sériové číslo vašeho produktu nebo IMEI.
  1. Po obdržení dílů proveďte opravu dle pokynů v servisní příručce daného zařízení. V příručce také najdete informace, zda je nutné na závěr provést konfiguraci přístroje či zahájit proces kontaktování týmu podpory.
  1. Po opravě je možné vrátit použité nástroje nebo poškozené díly společnosti Apple, aby je bylo možné repasovat či recyklovat. U některých typů oprav navíc získáte kredit, který můžete dále využít k nákupu dalších nástrojů či náhradních dílů.